خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/26 - 15:08
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار روسای گروه های دوستی پارلمانی ایران و گرجستان

شالوا کیکناولیدزه، رییس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران که در رأس هیاتی از پارلمان این کشور به تهران سفر کرده است با احمد علیرضابیگی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شالوا کیکناولیدزه رییس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران که در راس هیاتی از پارلمان این کشور به تهران سفر کرده است ظهر شنبه 25 آبان ۱۳۹۸ با احمد علیرضابیگی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان دیدار و گفتگو کرد.



علیرضابیگی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط گروه­های دوستی پارلمانی ایران و گرجستان گفت: در 4 سال اخیر گفتگوهای خوب و مستمری میان نمایندگان عضو گروه­های دوستی پارلمانی مجالس ایران و گرجستان صورت گرفته است که تاثیر بسزایی بر تسهیل و ارتقای سطح روابط دو کشور داشته است.



وی با تاکید بر اهمیت توسعه گفتگوهای مقامات عالی ایران و گرجستان افزود: دیدارهای مقامات عالی رتبه دو کشور به پیشرفت روز افزون روابط دو کشور کمک شایانی خواهد نمود فلذا امیدواریم در سال آینده میلادی شاهد تحرکی جدید در سفر مقامات ارشد به کشورهای طرفین و دور تازه‌ای از همکاری­های فیمابین باشیم.



رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان همچنین با اشاره به ضرورت رفع موانع همکاری­های اقتصادی ایران و گرجستان گفت: با وجود افزایش حجم مبادلات اقتصادی دو طرف در سال­های اخیر؛ اما ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در زمینه‌های مختلف به خوبی و به نحو احسن مورد استفاده قرار نگرفته است.



وی تسهیل روابط بانکی ایران و گرجستان را عامل مهمی برای ارتقای همکاری­های دو کشور دانست.



علیرضابیگی در ادامه این دیدار ضمن اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از طرح­های توسعه­ای و حمل و نقلی گرجستان گفت: همکاری دو کشور در این راستا متضمن منافع بسیاری برای هر دو کشور و کشورهای همسایه خواهد بود.



رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان در پایان بر آمادگی شرکت­های فنی و مهندسی ایرانی برای حضور در پروژه­های زیرساختی گرجستان تاکید کرد و گفت: شرکت­های ایرانی تجربیات خوبی در اجرای انواع پروژه­های زیرساختی دارند و فعالیت آنها در گرجستان، کمک شایانی به توسعه روابط اقتصادی دو کشور و بهره­مندی گرجستان از تجربیات و تخصص نیروهای ایرانی خواهد کرد.



شالوا کیکناولیدزه رییس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران نیز با ابراز خرسندی از سفر به تهران و تداوم گفتگوهای پارلمانی ایران و گرجستان گفت: گفتگوهای پارلمانی سال­های اخیر میان نمایندگان دو کشور منجر به پیگیری­های برخی از پروژه­های مهم و رفع موانع همکاری­­های فیمابین شده است لذا مجلس گرجستان از افزایش روابط مجالس ایران و گرجستان استقبال می­کند.



وی ضمن تایید این مطلب که ظرفیت­های دو کشور بسیار بالاتر از سطح روابط کنونی ایران و گرجستان است، گفت: همکاری­های دو کشور در زمینه­های حمل و نقل، کشاورزی و گردشگری به سطح مطلوب خود نرسیده است و باید با گفتگوهای مقامات دو کشور، راهکارهایی برای تقویت روابط فیمابین در این زمینه­ها پیدا کرد.



شالوا کیکناولیدزه رییس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران در پایان ضمن بیان این مطلب که درهای گرجستان برای ورود سرمایه­گذاران خارجی به کشور باز است، افزود: گرجستان از ورود شرکت­های فنی مهندسی و توانای ایرانی برای سرمایه­گذاری در گرجستان استقبال می­کند.



شایان ذکر است در این دیدار تقی کبیری عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان نیز در این دیدار حضور داشت که ضمن بیان دیدگا­ه­های خود، با همتایان گرجی در خصوص نحوه توسعه روابط مجالس دو کشور در زمینه های مورد علاقه طرفین گفتگو و رایزنی کرد.



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 291253
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار